tirsdag 10. mars 2009

NESTE GANG PÅ UNGE MØDRE!
KRISTENSEX OG HOMSEFORVIKLING!!! MOHAHAHAHA

- Jeg begynte på Adventistskolen da jeg var fire måneder på vei. Det var vanskelig, for de aksepterte ikke sex før ekteskapet, sier den kristne Hønefoss-jenta Sunniva Årmo (19). – Jeg trodde Øyvind var homo da jeg traff ham i Amsterdam. Jeg hadde alltid hatt lyst på en homsevenn, og vi flyttet sammen. Jeg fant fort ut at han ikke var det, forteller Lise Trygsland (19) fra Stathelle. Sunniva og Lise har altså ulike utgangspunkt for sin medvirkning i den norske dokumentarserien ”Unge Mødre”.
Sunniva og kjæresten David møtte hverandre i Ungarn under et hjelpearbeidsprogram. De hadde vært kjærester i åtte måneder da hun oppdaget at hun var gravid, og det kom som et sjokk. Hun og David hadde nemlig brukt prevensjon.

- Jeg tok en gratis graviditetstest på helsestasjonen, og da de sa den var positiv, skjønte jeg ikke helt... Jeg trodde de mente den var positivt i den forstand at jeg ikke var gravid, forteller Sunniva.

Valget var likevel enkelt for Sunniva og David, og ”resultatet” er sønnen Philip. Nå står paret på farten til U-festivalen, en kristen festival for ungdom.

- Jeg er kristen fordi jeg synes det er viktig å ha noe å tro på. Hvis ikke blir jo alt meningsløst, sier Sunniva.

Lise fra Stathelle beskriver seg selv som glad, positiv og litt rastløs. Det må skje noe rundt henne hele tiden for at hun ikke skal kjede seg. Samboer Øyvind traff hun under visse ”kompliserende omstendigheter” i den Nederlandske hovedstaden, men ikke desto mindre; nå venter de barn.

Øyvind jobber mye, og Lise må klare det meste alene. De store tingene er kjøpt inn. Vogn, seng, kommode… forholdene ligger i det hele tatt godt til rette for den lille som snart skal se dagens lys. Den vordende mamma har klare formeninger om rollen hun skal tre inn i:

- Jeg har ikke god kontakt med min egen mor. Hun var rett og slett en dårlig mor. Jeg vet hva det innebærer, og sånn skal i hvert fall ikke jeg bli. Jeg skal bli 100.000 ganger bedre mor enn det min mor var overfor oss barna, forteller Lise. (IN YOUR FACE, hEIDI, I hate you HAHAHA)

der er Emma sammen med "HOMOpappa" HAHA
SE HER! og HER

2 kommentarer:

veronika Døli sa...

Hahah så braa! Dette blir spennende

Lise sa...

hahahahahah gleder meg til å drite meg ut nå ass :P