fredag 6. mars 2009

Savne!!!


På en måte så savner jeg den tiden på barselavdeling, med en helt nyfødt liten skapning som du bare har hatt inni magen i 9 hele månder! å plutselig så er hun der.. det er jo bare en helt nydelig følse.. men så syntes jeg også det er litt deilig nå som hun har blitt litt endre, får litt mere respons, blir bare mer å mer kjent med hu.. åå, Emma er det beste som har hendt meg hvertfall , å det er jeg sikker på at alle mødre der ute syntes også, at barna demmes er det viktigste å beste som har hendt..


Alle barn har jo den nyfødt tiden, å må si jeg savner, men på en litt spesiell måte, for alle barn har jo sine perioder, å jeg må si det er VELDIG morsomt å se utviklingen også, alle stadier saver jeg.. som feks. første gang jeg så hu smilte, første gang jeg hørte hun lo, å så stolt jeg blei når hun helt alene kunne sitte på skinka si... DAA BLE MAMMA STOLT :) Emma blei veldig fort våken når hun kom ut av magen, å de var jo såå fasinert av at den ungen var så våken som hun var, MEN om natta sov hun, men vedsiden av meg, så alle sammen der oppe kaldte hun bare prinsessa på erta.. :P den feilen skulle jeg ikke gjort!! sliter veldig med å få hun til å sove i egen seng akkurat nå, så blir litt mange våken netter, noen netter overrasker hun å sover i sin egen seng hele natten, men mest pleier hun å sovne i sin egen seng, for så å våkne, legger hun da over i min å da sover hun som en stein!! :P må skjerpe meg.. skjerpings lise, skjeeerpings!! hehe.. men er jo ikke så lett å være streng med seg selv når det gjelder lille babyn din da.. :)


Når vi var å hilste på lille søte Martine i går, satt jeg med sommerfugler i magen hele veien opp til sykehuset, lurte såå på hvordan hun så ut, hvor liten hun var osv.. å helledussan har aldri sett en såå liten skapning i hele mitt liv:P åsså så nyydelig, kan ikke huske at Emma( som så ut som den kjempe babyen) har ligget oppi de små sengene å hatt så liten kropp som bestevenninden, neei det var helt utrolig å se, åsså så fort de egentlig utvikler seg å legger på seg å sånn.. trodde ikke for fem flate øre at Emma hadde forandra seg så, men joda.. hun var jo reine 4 åringen i forhold:P GLEDER meg allerede til neste baby jeg altså, blei skikkelig værpe sjuk :P hehe


her er emma nyfødt å på vekta, ser ut som hu magler en hand:P men gjør ikke det altså, bare veiver med den så det ser sånn ut, å såå forandra hun har blitt, her ligner hun ikke på seg selv i det HELE tatt lissom :P hun veide 3678 gram og var 50 cm. lang :) mammas lille skatt..

2 kommentarer:

veronika Døli sa...

Hehe liisemor.. Er nok ikke lenge te du sitter her med tusenvis av unger. haha ;);)

Vi gleder oss alle 3 masse til imorgen.. Da skal emma og martine bli enda bedre kjent :D Å Emma skal få nusse enda mer på lille venninda si <3

Lise sa...

heeeei veronikamooor <3 hihi... ja du skal nok ikke se bort i fra det:P hehe.. det skal være sikkert å vist:O :P

åå gjett om Emma gleder seg da, hun syntes Martine var til å spise opp :P hehe.. å jeg åsså daa, gleder meg til å holde lille mor igjen altså, selv om det var litt skummelt, for hu var jo såå liten å søøøt <3 får sikkert ikke sove i natt, for jeg gleder meg så:P hehe...