torsdag 30. april 2009

BAKT POTET TIL MIDDAG <3

kosa oss med bakt potet med hjemmelaget kryddersmør i går, etter det dro jeg til Vero og Martine, der Anne også var, så da var det duket for paradise hotel <3 tror jeg har blitt avhengig, paradise er ett program som alle ser på, men ingen snakker om sier Øyvind :P så da kan dere jo lure?! ser Øyvind også på den "dritten" som han så fint kaller det :P jaa det gjør han, men ikke i går, da var det fotball på tv!! :P

Bakt potet..

15 - 20 minutter i micron
(på en takkerken med litt vann i, husk å skjær krøss i poteta først, hvis ikke sprenger den)

etter poteta er ferdig i micron heller du over litt oliven olje ( eller rapsolje)
forvarma over og under varme 225 grader i stekeovnen i ca. 30 min.
(kommer ann på hvor sprøtt du liker skallet, jeg liker det veldig sprøtt)

Kryddersmør:

100 gram margarin blandes med krydder, jeg pleier bare å bruke grill krydder.. blir drit godt..

Tilbehør:

varmes sammen i steke pannen:
sjamipnjong (eller hvordan det skrives :P )
skinkebiter
løk
evt. biffstrimer hvis du vil ha kjøtt innat.

vedsiden av:
mais
tomater
rømme!!

PRØV, blir driiiit godt!!

4 kommentarer:

veronika Døli sa...

Haha harru prøvd å bake den uten å lage kryss eller.. haha. siden du viste at den da sprengte. hihi

hørtes veeldig godt ut da!

Lise sa...

jaaaa tro meg.. Øyvind måtte kjøpe ny micro i fjor :P haha

Henriette sa...

hørtes godt ut =)

Lise sa...

det er driiit godt :D