fredag 17. april 2009

Fortsetter spørsmålsrunden her jeg, for det blei no rart med skrifta i det forrige :)

Var Emma planlagt, eller ble hun en overraskelse?

Emma var ikke planlagt, men gjorde meg ingen ting, alt var på plass av økonomi, hus, bil osv. såå det gjorde ingen ting at hun kom nå :)


Har kroppen din gått tilbake til den samme etter fødselen?

nei det har den ikke, har forsatt masse vann i kroppen, kan vist ta veldig lang tid før det forsvinner sa legen. puppene må fikses litt på.. forsatt noen kilo som må vekk, gikk jo opp nesten 30 kilo jeg.. hmmf.. såå forsatt noen til som må vekk :D


Har du et vanlig sexliv igjen?

Det var tilbake til normalen etter 4 dager, selv om jeg følte meg litt stiv, etter man har tatt keisersnitt føles det egentlig bare ut som om du har trent noe grusomt ;D


Hvorfor valgte du navnet Emma?

Vi syntes det var ett veldig pent navn, hadde jo masse alternativer da, men var dette vi begge likte veldig godt, enkelt og greit. Hun heter egentlig Emma Adelèn, mellom navnet valgte jeg fordi tre uker etter Emma ble født kom det jo også en liten prinsesse til som skulle hete Emma, og da ville jeg ha ett navn til, slik at det ikke blei så vandlig :)

Andre navn Emma skulle hete var:
Fet
Amanda
Adina (da hadde hun blitt oppkaldt etter en i familien)
mille
Amalie
madeleine ( var vell dette vi ble enig om først, men syntes Emma passet bedre til Emma )

Hadde Emma blitt gutt, hadde det blitt noe vandlig som:

Mathias
marcus
sebastian
julian
eller ett som jeg syntes er veldig søt, men som ikke Øyvind ville ha Herman :)

Lurer på hva du tenkte når du fikk vite du var gravid og gjennom svangerskapet ?

Etter veeeldig veeeldig lenge med omgangs syken ( jeg gikk på pilla som man ikke får menstrasjon av, merket jeg heller ikke at jeg var gravid på den måten) bestemte jeg meg bare for å ta en test å få det ut av verden lissom. Den viste posetivt og jeg måtte sette meg ned å trekke pusten.. Øyvind jobbet seint, å når han kom hjem satt vi å pratet i laaaaaang laaaang tid.. kom på UL, der viste det seg at jeg var nesten tre månder på vei. Da fikk jeg altså ikke noen alternativer, som jeg er utrolig glad for at jeg ikke fikk, det må jeg si..

Gjennom svangerskapet var jeg veldig veldig dårlig, de tre første måndene lå jeg bare å spydde å vrei meg omtrent, så kom den perioden der jeg rett å slett sov hele tiden, bekkenløsningen kom, å ryggsmertene var helt uutholdelige omtrent, fikk fyso timer, men der var det vente tid, når Emma var 4 månder ble det ledig plass!!! men da hadde det jo gitt seg.. såå svangerskapet gikk ikke knirkefritt for å si det sånn :P meen er jo en utrolig deilig ting da, og må si jeg savner sparkene i magen veldig!! :)

Gruet du deg?

Nei det gjorde jeg egentlig ikke, frem til jeg fant ut at Emma ikke ville snu seg å det mest sansynlig blei keisersnitt, men så var jeg å tok røtgen av bekkenet og det viste seg å være for smalt så de tok ikke sjansen på det.. Da blei det planlagt keisersnitt, å det er jeg veldig glad for det blei.

hvordan familie og venner reagerte på det ?

De reagerte veldig bra, alle blei kjempe glade og pappa måtte feire med en pils :P

Hvordan reagerte øyvind på graviditeten ? :)

jeg sa jeg hadde tatt en test og den viste positiv, mens vi satt og spiste kveldsmat. Da var han plutselig ikke sulten lengere, vi satt bare å pratet resten av kvelden. Han ble selvfølgelig veldig veldig gla, men også litt "redd" kanskje. Han hadde jo aldri vært gjennom det der før, og jeg tror egetlig alle mannfolk blir litt "redde" på en måte..





Bare forsett og spør om det er mer du lurer på ;D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei :) Kjempe fin blogg du har, og emma er bare helt nydelig :) Lurer på hva du tenkte når du fikk vite du var gravid og gjennom svangerskapet ? Gruet du deg, eller ? Åsså hvordan familie og venner reagerte på det ?

Elisabeth sa...

Jeg er ofte innom og leser bloggen din :) Folk dømmer for fort dessverre, men så er det overflod av "perfekte" mødre på dinbaby som alltid skal hakke på de som ikke følger deres retningslinjer..