fredag 29. mai 2009

"Fin" start på ferien!!

Onsdag sto vi tidlig opp for å rekke feriga til Danmark, vi skal nemmelig på en hytte i Danmark en uke.. Vell fremme, og etter en god middag med Taco blei jeg såå sinnsyyyykt dårlig!! hva feiler det meg liksom?? har ALDRI i hele mitt liv vært så dårlig før, klarte meg gjennom natta men masse oppkast som til slutt bare ble magesyre!! ( grusomt i seg selv) Torsdagen var jeg så dårlig at jeg ikke viste om jeg skulle ligge stille, gå meg en tur, kaste ópp eller ikke!! så legevakta vi kjørte..

På legevakta blei kjerringa skikkelig forbanna på meg for jeg klarte ikke fokusere fordi jeg hadde så vondt, hun sa da at jeg bare måtte slappe av og ikke puste så fort og legge hue mellom beina fordi da bare hyperventilerte jeg, det var altså ingen ting galt med meg, men hun sendte meg opp på en avdeling slik at jeg skulle få litt væske for å ikke tørke ut.. !

På avdelingen var det en annen lege som sjekket meg, han mente det var noe galt med blindtarmen min, så sykebilen kom i full fart ditt jeg var for å kjøre meg videre til ett annet sykehus som hadde akutt leger som kunne opperere.. og i vei det bar, full fart.. vell fremme sjekket de meg flere ganger, mens jeg vrei meg i smerter.. kvalmenedsettene som jeg hadde fått hjalp ikke en dritt, smertestillende hjalp ikke en dritt!! HERREGUUD lissom, der var jeg HEEELT alene, men en hau med dansker som jeg ikke skjønner bæret av hva de sier!!

Det begynte å svarte for meg mista pusten hele tiden, svima av hele tiden, så fikk jeg hjelp til å puste av sånn maskin! deretter fikk jeg morfin mot smertene.. blodprøvene klarte jeg nesten ikke å vente på, så inn på opperasjonens salen det blei for å haste opperere!! det var betennelse i blindtarmen hadde jeg fått.. veit ikke helt om den hadde sprukket, siden jeg ikke skjønner en dritt av hva de sier :P

Vero å de kom i går, Øyvind og Emma var jo alene på hytta når de kom, så de lurte jo selvfølgelig på hvor jeg var.. da sa Øyvind bare : Nei hun ligger i full narkose på sykehuset og oppererer.. De trodde han tulla, men det gjorde han jo altså ikke :P

Så nå sitter jeg her da, ny opperert.. Heldigvis kunne jeg dra fra sykehuset på egen ansvar da.. men kjipt forde lissom! første dagen i ferien som er eneste ferien vi får sammen i år, så blir jeg mega dårlig, å må opperere blindtarmen lissom!!

Som sagt skjønte jeg jo ikke hva de sa, og når de da sa at jeg hadde betennelse i blindtarmen, fjerner de den da?? eller fjerner de bare det betennte? har hvertfall tre operasjons sår på magen nå, Ett som de har gått gjennom navlen, ett under trusekanten (over keisersnittet) og ett på min venstre side av magen..





Har kamera med men desverre får jeg ikke lagt de inn på denna pcn, men lover bilder fra den "fine" starten på ferien når vi har kommet oss hjem!!

4 kommentarer:

Grysom sa...

huff da.. det var utrolig trist start på ferien.. en go trøste klem kommer din vei.. masse lykke til videre på ferien god bedring :)

Anonym sa...

ja det var heeelt grusomt altså, værste jeg har vært med på for å si det mildt :P

Tusen takk for det.. får vell bare bite tennane sammen å prøve å finne på litt ting,, :D ¨

Er ikke logga på så blir anonym.. :P klem lise :D

Anonym sa...

Når dem først "kikker inn" der fjerne de blindtarmen uansett om den er betent eller ei..

Lise sa...

men da veit jeg det :D