søndag 21. juni 2009

Helgene går som det skulle vært ett sekund!!

Ja, da var denne helgen åsså gått forbi som ett lyyynskudd. Å her kommer en aldri så liten oppdatering :D

LØRDAGEN

Lørdagen dro meg og Øyvind til byn for å kjøpe barnevelsignelses presang til Martine, en liten velkommen til verden presang til den lille prinsen til Gro Anette og Andreas :)

Resten av dagen gikk til å bake resten av kaken som jeg skulle bake til barnevelsignelsen.. Nemmelig suksessterte!! har dere ikke smakt denne har dere gått glipp av noe veeeldig stort!!



Her kommer oppskriften :





Nøttebunn:

  • Stivpisk 5 eggehvitter
  • 200 gram mandler knuses med 200 gram melis
Dette blandet FORSIKTIG sammen! Ta det oppi en langpanne å skal stekes på 180 grader i 15 minutter!

Bunnen skal stå kaldt ett døgn!

FYLL :

  • 5 eggeplommer
  • 1 dl fløte
  • 125 gram sukker
kokes opp til det blit litt tjukt - AVKJØLES HUSK! ta ut 150 gram smør som skal være romtemperert, når fyllet har blitt kaldt ( la det stå i kjøleskapet en times tid) piskes 150 gram romtemperert smør inn i fyllet..
GLASSUR:

  • 1 plate lys kokesjokolade
  • 2 ss kaffe
  • 1 ss kaldt vann
  • en liten klatt smør
smelt kokesjokoladen med en liten klatt smør og 2 ss kaffe, etterpå tar du en spiseskje kaldt vann å blander sammen.. så tar du det på toppen av kaka!!
HVORDAN DEN LEGGES SAMMEN!

Bunnen er stekt i en langpanne og skal deles i to! Den ene delen legger du underst som en bunn, fyller på med det gule fyllet åsså legger du på bunn nr 2, å såååå kommer sjokoladetrekket :D




Har du smakt den?? hva syntes du ?? noen andre kaker som er gode, å lette å lage :D ??


4 kommentarer:

Annie sa...

Den var knallgod:D Flinke baker du Lise ;) hehe... Tror jeg må prøve meg på den der also...

Lise sa...

DET er godt å høre Annemooor :D ja det burde du, veldig enkel, å får å si det mildt, den SMELTER på tunga :P

veronika Døli sa...

Takk for kjempe god kake vennen!! :) Den var fantastisk god. Og jeg har mer igjen så skal kose meg masse med den imorgen å!! Mohahah

Lise sa...

det er bra dere likte den daa :D:D lurer på om jeg skal bake en til jeg.. å kose meg med den heeeelt alene :P hehe..