lørdag 12. september 2009

Aller første gang jeg har sett prinsessa mi blø :(

Hoff i dag har vært litt av en dag.. Morro var det til å begynne med når vi dro opp til dyrsku`n meg å Emma... Vi så kuer, å Emma sier : MØØØØ MØØØ MØØØ :) Det var morro å høre...:) Men lite viste vi at tulla skulle slå seg på kvelden :(


Hjem vi kom, og middagsmat måtte jeg lage, Emma gikk å tusla litt for seg selv, som hun alltid gjør steller hun med skoa i gangen, plutselig høre jeg et skikkelig skrriiiik, å løper i ganger for å se hva det var.. Hu hadde huka beinet fast i dørmatta og snubbla med munnen inn i skohylla! Tok lille mor innatt meg, å når jeg skulle se på annsiktet hennes for å se hvor hun hadde slått seg, var hele meg og HELE Emma full av blod :(


Dere aner ikke den panikken som bare foooor gjennom meg da altså, å hysterisk jeg blir mens Øyvind bare sitter der, HVOR PROVOSERENDE ER IKKE DET ??


ER det bare oss mødre som blir så hysteriske når det skjer babyn sin noe!!!


Men alt gikk bra ser det ut til, en aldri så liten veranda leppe og en flenge som er rivd av tannkjøttet. hun hadde en bloblemme bak den ene tanna som ikke har kommet helt ut enda, så den hadde sikkert noe med å gjøre at det kom så mye blod.. NEI hoff det var helt grusomt!


Hvordan reagerer dere når ungen deres slår seg ??? Blir man like hysterisk hver gang? Eller går dette over til "mer og mer" de slår seg ???



GOD HELG FORRESTEN :D

5 kommentarer:

Linn sa...

Åååå dakars Emma :( Er så vondt å slå seg i munnen da!! Huff....
Jeg blir også fra meg og redd når slike ting skjer med Kajsa.

Husker i fjor våres. Da fant hun barberhøvelen til mamma`n min,og trodde det var enn tannbørste!!
Aldri sett så mye BLOD på en gang :O Kajsa,jeg,mamma og søss var fulltendig dekket av blod.. Så ikke hvor det kom fra heller,blødde hele tiden,jentungen brakk seg.

Så til legen,viste seg det var i leppa og ikke i tunga som fryktet. Legen sa det var flaks mamma hadde nettopp byttet blad på høvelen,for hadde det vært gamle blader kunne hun ha flenga av hele leppa :S

Line! sa...

Hei!
Første gang jeg titter innom bloggen din! Så skjønn liten prinsesse dere har.
Aldri noe gøy når de små slår seg, men det går som regel fort over!
Ha en fortsatt fin kveld =)
www.minherligefamilie.blogspot.com

Heidi sa...

Så koselig at jeg fant veien hit! Utrolig fin blogg med en supersøt snuppe i fokus! Litt skremmende innlegg i dag da, godt det gikk såpass bra. Jeg kjenner igjen den følelsen av panikk ja, kjenner meg helt igjen. Jeg blir faktisk fysisk dårlig de få gangene min datter har slått seg skikkelig. Den ene gangen måtte jeg sette meg ned med hodet mellom bena fordi jeg holdt på å besvime og ble skikkelig kvalm...hihi...(Det var selvfølgelig ETTER at jeg hadde sett at alt var ok med henne og trøstet henne). Vet ikke om det blir bedre, det ligger nok helt instinktivt hos mammaer tror jeg. Håper det er lenge til neste gang du får en sånn støkk! Titter innom igjen snart. Ha en god helg videre:)

Lene sa...

Huff..slike ting er så vondt for mammahjertet. Linnea slo seg på fredagen og jeg fikk så vondt av henne. Hadde aldri hørt henne gråte på den måten før:(
Og jeg hadde såååå dårlig med meg selv for at jeg ikke passet på bedre :(

Men godt at det gikk bra med Emma, sikkert veldig skremmende å se alt blodet også for da tror man at det er værre enn hva det er

- Rebekka Fj. Mæla - sa...

Uffameg, det er ikke noe moro :( Trur det e rhelt nomalt å "overreagere litt" i alle fall de første gangene! Men jeg syntes det er bedre å overreagere enn å ikke ta ting på alvor! :D