søndag 20. september 2009

www.mammabloggere.no



Meld dere inn på mammabloggere.no da, så får alle mammaer samlet seg på ett sted :P

Jeg ble spurt om å være gjeste blogger, og har nå sendt en mail med mitt innlegg om hvordan det var å være med i unge mødre, hvordan man blir fremstillt på tv, og all den dritten man blir snakket om etter å ha vært med. HVORFOR MENNESKER ER SÅ SLEMME MOT MENNESKER DE IKKE KJENNER!!! Hvordan det er å bli kritisert av andre mennesker som har sett hele live ditt forkorta ned til 15 minutter hver tirsdag i noen uker :P jaja, gjort er gjort!!


Setefødsel eller keisersnitt?


Lise fra Stathelle har akkurat hatt termin, men babyen har åpenbart ikke hastverk. Og bra er det, tenker Lise, for jo lenger tid det går, desto større er sannsynligheten for at det blir keisersnitt og ikke det verst tenkelige; setefødsel!


I kveldens siste episode av ”Unge Mødre”, sesong tre, følger vi 19 år gamle Lise fra hun pakker bagen og forbereder seg til å føde, til hun er vel hjemme med datteren Emma og har to måneders erfaring som mamma på baken. Hun er allerede involvert i en barselgruppe, og synes – til tross for at et høylydt gråtekor fra nybakte verdensborgere gjør det vanskelig å slippe til – at det er fint å ha noen å spørre hvis det er ting hun lurer på.Som nybakt mor på intensivavdelingen syntes Lise det var rart å ha blitt mamma, og hun trengte litt tid før det gikk opp for henne. Dessuten var hun ikke rent lite spent på fortsettelsen.- Jeg hadde sett for meg lange netter med masse grining, men dette går helt superdupert. Det beste til nå er å ha noen å dulle med. Det verste er drittbleiene. Noen ganger er det så ille at jeg brekker meg, forteller Lise, som foreløpig ikke er innstilt på å sette i gang med nummer to. – Til det har jeg bekkenløsningen og ryggsmertene for friskt i minnet, sier hun.


http://www.fem.no/programportaler/unge_modre/unge_modre_3/om/180084





Over til noe annet litt mer kosligere :)

Onkelen til Emma ble 22 år i dag, så vi har vært hos farmora til Emma og spist grillmat og sjokoladeeeekake :D NAM NAM

1 kommentar:

Anneli sa...

må bare si..
jeg fikk absolutt ikke noe dårlig inntrykk av deg, utifra det jeg så på TV.
Syntes bare du virket veldig søt og rar (på en veeeeldig positiv og koselig måte)
Reagerte ikke på noe du sa eller gjorde egentlig.

Tror det er mange som sitter og ser på sånne programmer bare for å få irritert seg litt..