søndag 27. desember 2009

Litt av en jul!!



Julen 2009 har ikke akkurat vært den beste, selv om det har vært aldri så koslig.. Emma Har jo brennkopper å Øyvind ligger rett ut med feber å halsbetennelse!! Altså da gjennstår det bare meg som har holdt meg frisk, og det vil også si, det er jeg som har gjort alt her hjemme når det gjelder Emma og huset SAMT MÅKING!!

Øyvind og Emma venter på gjestene, mens mor står på kjøkkenet!




23 DESEMBER hadde vi en aldri så "liten" julefeiring med familien til Øyvind, for å gjøre det litt enklere hadde vi kveldsmat, med varm leverpostei og bacon, laks og eggerøre, karbonader og løk, kabarè, varm kakao og krem og masse deilig annet julepålegg og riskrem til dessert. Trodde det skulle gjøre det litt enklere, men det vara nok å stresse med forde skal dere skjønne :) Pakkene måtte pakkes opp :D Å emma fikk jo så mye fint. Bord og stoler, dukkevogn, bamser, sko, klær og mye mye mer.


pakke opp er morrooo :D


Hvem fikk du gave av Emma??



Meg å Øyvind er nå offisiellt ferdig med porselens samlingen våres, så nå er middag og kaffe serviset fra porsgrunn porselen FERDIG :D Vi har samlet på Märtha serviset :) Så nå skal vi begynne å spare på sølvtøyet vi så vindt har begynnt på, å bli ferdig med det :) Mangler i grunn bare kniver å gaffler! Det er jo sånnt som er litt dyrt, skal man kjøpe det over en gang, og da syntes vi det er kjekkt å ønske seg sånn til jul, med mindre det er noe annet vi trenger ;)

Det var en kjempe koslig kveld, så dette blir nok tradisjon ;) Neste år har vi mest sannsynlig nytt å større hus også, noe som kanskje gjør det litt enklere :)


SÅ NÅ ER DET JULEMORGEN NÅ MÅ ALLE STÅ OPP Å GJØRE SEG KLAR, en deilig julemorgen med masse stress :) hihi. Våkna nokså tidlig av at senga der øyvind hadde sovi var gjennom våt, gikk ned å der lå gubben på sofan, Så sier jeg: har du tissa på deg i natt eller Øyvind??!! Nei han hadde så feber at jeg lover på tro å ære at man kunne vri opp hele senga så du hadde fyllt en ti liters bøtte med vann!! Så da var det jo meg igjen da som måtte stå med jentungen å vasking av gulver, klesvask osv. For her i huset går det ikke en dag uten at jeg slipper å rydde/vaske forskjellige steder osv.
Men jeg har en litt tøffere frøken, enn det jeg egentlig trodde :)

Måtte rundt med de siste gavene denne dagen også, åsså skulle vi være hos oldemor på mule klokka tre, noe vi ikke rakk i det hele tatt:P var der ti over halv fire, men sånn er det.. er ikke bestandig så lett å rekke tiden når alt ansvaret ligger på deg. pluss at bilen måtte måkes frem!!!!!!!!!!!!!!


Frister det??



Dro rett fra oldemor og til tante der vi skulle feire jul, med masse god mat:) Vi har alltid ribbe på julaften:) DEILIG FEIT MAT :P med riskrem til dessert :) OG GUD SÅ MYE PAKKER!! Emma var helt gira, sammen med Kasper og Kaja.. De er jo så skjønne da :P

Emma fikk så sinnsykt mye fint, mye klær, mye leker, sklibrett, bord + stoler, stressless stol, dukkevogn og av meg å Øyvind fikk hun jo da Mamma, Pappa og Emma :D tre søte gullfisker :D


Meg å Øyvind hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe noe til hverandre, men ble enig om det at, er det noe vi vet den andre trenger kan vi jo kjøpe det :D Min pc gikk jo dundas etter en liten frøken gnagde i stykker ledninger, mens Øyvinds sykkel ble stjært i sommer, så MOR fikk pc, mens far fikk sykkel :D



ER VI LEI AV JULA NÅ?? neeeeida



Men for all del, ikke missforstå, jeg hater ikke julen. Det er vell noe av det beste som finnes, men i år ble det kanskje litt vell mye på mine skuldre..

Nå har jeg virkelig skjønnt at jeg er voksen, ett barn går kun å gleder seg til å åpne pakker, for meg har det vært mye mer enn bare pakker!!

Ha en fortsatt så fin romjul, nå håper vi å krysser fingrene for at nyttårsaften med barn å venner skal bli knall :D

2 kommentarer:

Annie sa...

Hehe jul er mye stress ja, men også veldig kosli. Så ut som dere kosa dere masse! Og Emma er jo så herlig !! :) Blitt stoor jente nå:) hehe...

Lise sa...

ja det er ikke som det engang var for å si det sånn :P håper dere koset dere masse i jula :D Fikk dere masse fint eller??

ja hoff hu vokser til, det er skummelt å morsomt å se, for å si det sånn:P hehe