mandag 4. januar 2010

Hus kjøp / Salg!

som dere vet Skal vi flytte, vi er på jakt etter ett nytt hus, siden vi er sugene på ett større ett!! man blir jo aldri fornøyd :P har man noe, vil man jo bare ha mer, er det noen som sier!!

Men fra spøk til alvor, mesteparten av grunnen til at vi skal selge å kjøpe nytt har noe med det at vi skal ha det felles! Altså jeg skal også være en eier! Nå som vi har barn er det kanskje på tide å få det felles så ikke det blir mitt og ditt, hvis dere skjønner hva jeg mener!

Meningen var jo at pappa skulle skille ut en tomt til oss, men porsgrunn komune har null tolleranse for å få utskillt tomter! Derfor blir det lagt på is, frem til regulerings planen for porsgrunn komune kommer frem om ca tre års tid!

Derfor har vi bestemt at vi flytter inntil videre ned til langesund innen kort tid, skal en tur i sparebaken grenland til uka å høre om litt renter å sånn :) DnB er greit, men må jo forhøre oss i de forskjellige bankene.. Var der for ikke så alt for lenge siden, men da hørte vi generellt ikke om noe spesifik rente for oss, eneste hun sa var at vi kunne få førstegangs husrente siden jeg ikke hadde eid noe og var under 25 år.. Men som Øyvind sjekka så får vi faktisk en bedre deal i DnB, men skal bort å presse de litt, som Øyvind sier!!

Har allerede finni ut hvordan kjøkken og bad jeg vil ha, stua er grei for den skal være ganske enkel!! Soverommet har jeg bestemmt for lenge siden, og ser det for meg, selvfølgelig må vi se ann på hvilket type hus vi kjøper da..

har dere noen ideer om interiør sider / bloggen så sleng de inn i komentar feltet da :)

3 kommentarer:

- Rebekka Fj. Mæla - sa...

Det er så spennende det, men salg og kjøpt av hus! :D

Vi holder på å se etter et sted å kjøpe vi også, men er så SYKT lite til salgs nå. Kommer vel mer nå som jul og nyttår er over :)

embla85 sa...

Moro på husjakt, vi har sett på hus i over ett år og har endelig funnet et lite, perfekt hus nå:) Det kommer nok masse hus til salgs etterhvert som folk begynner å bli ferdig med jula, lykke til
:)
Her er noen nettsider jeg liker:

lunehjem.no
landromantikk.no
linneashage.no
novasolo.no
parcourrier.se

Tenkte å begynne å blogge litt etterhvert som huset tar form, litt før og etter, bare kom å ta en titt etterhvert:)

Angelica :) sa...

http://silje-sin.blogspot.com/ :)