tirsdag 7. desember 2010

syntes du det er viktig med tradisjoner?

Husker når jeg var mindre å gledet meg til jul, pynte juletre,
julstrømpa full med godteri, grøt på loven til nissen,
gå rundt juletreet, pakker, ribbe å ikke minst når julenissen kom med pakker!


I år er vi i en litt kjedelig situasjon siden vi bor ett midlertidig sted mens vi bygger hus. Å hvor all julepynten min er i alt dette kaoset? det aner jeg ikke. Tror neimen ikke det er plass til en eneste julenisse her heller!

Men har lovet meg selv at skal komme veldig sterkt tilbake med alle juletradisjonene neste år! Å jeg gleder meg :) Syntes de er viktig å fortsette med, hvertfall når jeg tenker tilbake på den gleden jeg fikk av det!


Har dere noen spesielle juletradisjoner?








Gleder meg til neste år, når vi kan pynte tre. Gløgg i koppen med fyr i peisen. Å ikke minst sjarmen etter treet er blitt tatt ut, å du finner stikker frem til neste år!

12 kommentarer:

Camilla sa...

Da er du med vet du :) Jeg har enda en konkurranse, som kom ut i dag. Den vil nok passe perfekt til Emma (elsker det navnet btw)... Jakten på den forsvunne julenissen", med snakkende hunder og alt. Filmen er både på norsk og engelsk! Sleng deg med på den og, så blir sjansene dobbelt så store :) http://camillahenriksen.blogspot.com/2010/12/arets-julekonkurranse.html

Camilla sa...

Selvsagt kan du slenge med begge filmene i samme innlegg. Skulle bare mangle :) Bare husk å legge inn link til blogginnlegget ditt i kommentarfeltet under begge konkurranser, så du er hundre prosent sikker på å bli med i trekningsbunken :)

Lise sa...

allerede gjort :) hehe, jo takk for det, veldig fornøyd med navnvalget selv, litt værre nå når vi skal ha en gutt, mye værre med guttenavn altså! hehe :P

Ja er nok midt i blinken den også, hun er jo så glad i dyr :) ler ser i hæl når dyr kan snakke på tv! hehe

Fru Mæla - Mer enn bare ord - sa...

jeg synes det er SUPER viktig og ikke minst koselig med tradisjoner :) jeg liker å ta vare på mange av de jeg har hatt med hjemme fra - men også lage noen selv :)

PS! Jeg DIGGER at du har begynt å blogge igjen!! <3 Du er hærlig!! Hørte Veronika har guidet deg litt med blogghjelp, om det er noe du lurer på kan jeg hjelpe deg :) Rop ut!! :)

Lise sa...

jaa jula er hærlig Rebekka :)

Hehe ja jeg datt litt ut, så har glemt engooood del :D jeg skal skrike om det er noe jeg trenger hjelp til :D

veronika Døli sa...

Ååh juul!! :)

Skal innrømme at det ikke var superjul her i fjor siden vi ikke hadde fått kommet skikkelig i orden. Slik er det bare..

men i år når vi har fått kommet i orden er det blitt skikkelig jul her.. og da starter tradisjonene for fult =)

Neste år Lise.. Da bor dere i ett flott hus. Da kan dere skape tradisjoner med begge (!!) barna :D

Mari - 22 år, mamma og samboer sa...

Huff, føler med deg,samme situasjon her. Flytter rett over jul og alt skal pakkes ned iløpet av neste uke. Gleder meg til å lage egne tradisjoner i eget hus. Vi får bare prøve å se frem til det :)

Lise sa...

Ja neste år Veronika!! da skal det taes igjen!! å da blir det vell dobbelt så mange julgaver også.. hehe..

Hoff ha da vet jeg hvordan dere har det Mari! her er hvertfall alt kaos! Men alt går når man vet det blir bedre etterhvert :) Lykke til med flytting i julestriden da :)

Trine Lise sa...

I år blir det nok ikke de store greiene med en baby på 2 mnd og en gutt på snart 2 år. Men neste år skal det være skikkelig ;)

Lise sa...

Det er forstålig, til neste år skjønner de vell en god del mere også! hvertfall han på 2 :) Da blir det plutselig mye mer morsomt å pynte å styre også syntes jeg da..

Merker forskjell fra i fjord til i år med Emma kan man si.. :) Nå må hun se om julenissen gjømmer seg under senga før hun sovner!! hehe

Trine Lise sa...

Hihi, så herlig da :)

Ja, blir lite julebakst og rund vask i år, men neste år har jeg store planer :)

Linn sa...

Tradisjoner må til for å få den gode julefølelsen :)
Fører dem videre til Kajsa,syns det er en stor del av oppveksten.
Har faste tradisjoner,som jeg gjerne vil ha så lenge jeg kan :)