søndag 16. januar 2011

En utfordring du virkelig burde ta..

For det første må jeg bare vise dere noe!
Øyvind å Emma var ute å måket snø i dag, plutselig hørte jeg Emma hyle å le som bare det..
Tok en titt å vinduet å der hadde de jaggu laga en akebakke!
Lille jenta setter utfor å ler så tårene triller!

Nå har jeg funnet frem symaskinen igjen, så nå skal jeg virkelig kose meg.. Dere skal få se resultatet i morgen. Har virkelig fått ett kreativ løft i hverdagen !


 Så til min utfordring!


Kjøp inn :              

                             Gelatinplater
Fløte
vaniljestenger
sukker
skogsbærblanding


 Legg 3 gelatinplater i kaldt vann i 5 minutter,
 ta ut og tørk godt!


1. Hell i 5 dl fløte
2. Ta 1 1/2 vaniljestang, del i to å skrap ut frøene.  Ha både vanilje stengene og frøene oppi kjelen!
3. Hell i 1,7 dl sukker
4. Kok opp under omrøring

Fjern kjelen fra platen å ta ut vaniljestengene. Rør i gelatinplatene.


finn noen flotte glass å hell oppi, la stå i kjøleskapet minst 3 timer før servering


-Ta skogsbærblanding og kok opp.
-Så i blenderen
 (jeg har en annen type fra tupperware som jeg bruker)

 - Hell de over i en sil, det skal nemmelig ikke være noe frø i
sausen.
(Dette skjønner dere hvorfor når resultatet er ferdig :)

Skogsbærblandingen skal egentlig være kald,
å blandet også med melis.

Jeg syntes denne smaker best litt varm, å uten melis.
Vaniljeblandingen er nemmelig litt søt, å med litt sure
bær da..... mmmmm.. smaker ypperlig :)

Hell over...




VELL BEKOMME!



10 kommentarer:

Martine sa...

Hehe! Det så ut som om Emma hadde det gøy med akebrett :)

Ingsybings sa...

Mmmmm... Den desserten der er super god. Laga den i sommer, bare melkefri=)
Fin blogg du har=)

Iris sa...

Fikk ikke mindre vann i munnen av dette! Fortsatt god helg og håper dere får en fin uke!

Katrine Helen sa...

ser ut som hun storkoser seg :)

den desserten skal eg jaggu prøve. så fantastisk god ut! :)

Lillekatt sa...

Ah, dette så ikke dumt ut!!! må prøves ;-)

Så søt Emma er!

Camilla Repvik sa...

Det ansiktsutrykket fra Emma da.... Såg ut som de hadde de KNALL ute! Kjekt når en finner på litt ting med de små :)

Panacotta har jeg faktisk aldri prøvd. Men siden jeg har begynt å skal gå ned i vekt idag passer det dårlig å gjøre det idag. Men vet hva som blir lørdagsgodte mitt lørdag ;)

Takker for du er flink å svare på bloggen min. Jeg har jo nettopp oppretter å du er sikkert den eneste som er innpå. Men takker supermye for de <3 Elsker din blogg.

Sabla Jilt! sa...

Det så bare utrolig godt ut!!
nam nam!

Lise sa...

Ja, det er nesten så det ikke kan beskrives, det må oppleves ;-D Åsså så fort å lettvinnt. Noe som kanskje er litt skummelt! Ja hu har en tedens til å glise litt ekstra mye når mor skal ta bilde :P hehe

Bente sa...

ja var jeg ikke sugen på noe godt fra før så ble jeg det NÅ!
NAM NAM. MÅ PRØVES -

Lise sa...

Ja det er rett å slett helt fantastisk :-) Annbefales på det sterkeste fra min side hvertfall!