lørdag 22. januar 2011

Hull i ørene på Emma..


Ja eller nei. Jeg feiger rett å slett ut.. Hun vil så gjerne ha det, å sier hele tiden "mamma Emma vil også ha ødedobber i ørene sine." Så da blir jeg den store stygge ulven da, for jeg feiger nemmelig ut. Jeg tørr virkelig ikke ta hull i ørene hennes, lille jenta..! Men syntes jo selvfølgelig det er veldig fint også..


Hva syntes dere om å ta hull i ørene på små barn ?
Aldersgrensen hos frisører er jo nå satt til 3 år!

Så i dag har vi vært en aldri så liten tur i byen med tante Ida, å da blei det jo selvfølgelig litt shopping.. Å i dag, blei det faktisk litt smykker på menyen. Å gjett hva vi fant på H&M??

KLIPPS ØREDOBBER, med selveste Hello kitty på! De falt jaggu i smak :-)

Å ett par med NORA øredobber til mor :-) Med blå stein, det er litt vanskli å se på bilde..
+ en hel del andre ting blei det også..  Emma fikk også ett kjempe søtt armebånd, blei så stolt. Er man jente så er man virkelig jente.. ! :-)

 
Nå skal vi ned til pappa å spise hjemmelaget pizza. Etter det farer det avgårde på kino med jentene i kveld, den nye til angelina jolie! Noen som har sett den ?? Husker ikke helt hva den het jeg men..

9 kommentarer:

Linn Hege sa...

Å det er jo SÅ søtt syntes jeg da, tenkte Thea skulle få det til sommeren, da er ho 3,5 år=) gleder meg

Linn sa...

Kajsa fikk da hun var 10 mnd gammel :) Alt gikk superfint! Gråt i to minutter,og så var det glemt.
Aldri hatt noe verk eller tull med det.

Nedover i Europa får jentene hull i ørene rett etter fødsel,eller løpet av de første mnd.
Bare her i nord det ikke er vanlig!
Ser ikke noe problem med dette i det hele tatt jeg altså.

Hvem butikk kjøpte du dine øredobber? Eeelsker sånne :)
Vil ha flere farger

June sa...

Nei, det kommer ikke til å skje her i huset før ungene er i stand til å mase lenge og vel, og virkelig ønske seg det, og klare å forstå hva det innebærer.

Grysom sa...

når ungene begynner på skolen å virkelig vet hva det dreier seg om, og ønsker seg det inderlig og lenge syns jeg det er greit. men som hudpleier som setter hull og vet litt om kroppen soner så sier jeg nei til å ta hull på barn under 6 år..
noe man også burde tenke på er at man utesetter barna for fare for infeksjoner. 3 av 5 barn får infeksjon i øre pircing pga pirking med skitne fingre :) å da er det greit å vente til de forstår konsekvenser :)

Anonym sa...

Jeg syns ikke noe om hull i ørene hos småbarn! Syn de hvert fall kan vente til skolealder! Noe med at barn er barn ;)
Men det var jo genialt med klipps da :-D

Du må skrive hva du syns om The tourist :)

-Julie

Anonym sa...

Jeg synes de ennå er for små til hull i ørene. Her må de vente til de er en 10-12 år gamle.

Det som taler mot er: nikkel-allergifaren, ødeleggelse av akupunktur-punkter i øreflippen, infeksjonsfaren, faren for å rive flippen i to.

Jeg tenker at jo større ungen er jo lettere er det å holde rent ergo mindre infeksjon, og mindre sjanse for å dele øreflippen i to :au: ved lek.

For meg er hull i øra noe som må vurderes og tenkes grundig igjennom. Dessuten vil jeg at hun skal ta på piercinstudio og IKKE hos en frisør. Og seriøse piercingstudio tar ikke hull på små barn.

Emma er så nydelig i seg selv at hun ikke trenger å gjennomhulle kroppen for å være vakker :)

Iris sa...

Jeg syntes det er søtt med hull i ørene på småjenter. På den annen side er det noe jeg syntes de skal få bestemme selv, og når de ennå er såpass små vet de vel ikke heelt hva de vil? Det er jo noe som kommer til å være der resten av livet. (selv om du tar ut øredobbene vil jo ikke hullene gro igjen med det første.) Noe som er positivt med å ta det mens de er unge er at de glemmer at det var vondt. Jeg fikk full i ørene da jeg var 4-5 kanskje. Husker jeg fikk det, men ikke at det gjorde vondt. Nå derimot hadde jeg ikke turt! Det er ene og alene opp til dere som foreldre å bestemme :)

Anonym sa...

Emma er vel kanskje litt lita ennå? Hun kan jo bruke klips, det er jo stas det også. Det er jo veldig søtt. Hun er jo utrolig søt som hun er.. <3

Anonym sa...

Jeg syns det er veldig fint med hull i de små ørene :) men man burde ta det i et pircing studio(et ordentlig et vel å merke) for der er det klinisk reint...og det brukes engangs spisser å stikke med.
Pistolene de bruker hos frisører kan ikke rengjøres på samme måte, å blir ikke helt fri for bakterier... da kan man få betennelse osv...

lykke til :)