torsdag 13. januar 2011

Min venn symaskinen og jeg, har klart å ...



Kom over dette utrolig søte stoffe for en tid tilbake, kjøpte det, men visste ikke hva det skulle bli. Øyvind tok seg fri fra huset i dag, jeg trenkte å få tankene på andre steder, etter noen alt for hektiske dager å tillvenning av alle medisinene til snuppa! Så da fant jeg frem min gode venn symaskin og begynte å sy sengesett til vogndynen. Da blir nok sneipen flott oppi der :) Morro med noe alle andre ikke har, samtidig som jeg faktisk har laget dette selv..


Det finnes faktisk ett snev av kreativitet i meg likevell.. (selv om kanskje sengesett ikke er så fryktelig kreativt).




Det som er kjedligst og krunglete, om du spørr meg.
 Er alle de nålene.. Nå er jo bare jeg en nybegynner,
så har kanskje litt flere nåler enn hva som behøvs,
men bedre å ha for mange enn for lite :)








 Babyen til Emma fikk også prøve sove dynen!

TADAAAAA, ett sengesett MADE BY LISE!!

 Når jeg også kjøpte stoffet fant jeg samme figurene på sånn stempel greie, da kjøpte jeg med sånn maling man kan male på klær med. Å nå har jeg kjøpt en haug med hvite bodyer på Ellos, så nå skal meg å Emma kose oss å trykke flotte klær til lillegutt kommer :) Morro å ha noe å gjøre sammen med barna..


Noen som har erfaring med slik maling på klær?

10 kommentarer:

Little angel lost sa...

Åååå, så nydelig det ble! :)
Og et utrolig søtt stoff du har brukt :) Synes du har vært kjempe flink jeg! :)

Maling på klær? Så gøy!!! Det blir sikkert kjempe stilig! Hørtes iallefall artig ut, og de figurene var veldig søte :)

Silje sa...

Flinka :D

Linn sa...

Så utrolig koselig det ble :) Herlig mønster!

Lise sa...

Ja jeg har aldri vært bort i sånn maling selv, så skal bli spennende å se! Sto godt forklart, men kjenner jeg meg selv så klarer jeg vell å klusse det til :P

Syntes mønstere fra fantastisk flott, å passer bra til gutt.
Blir sikkert litt deilig etter hvert med litt brunt, husker hvor lei jeg var av rosa en periode :P

Anonym sa...

Super flinke er du :)

Ett lite tips til syinga de er å sette knappenålene andre veien så kan du sy rett over de. Sparer deg masse tid :)

Å lage bodyer selv er også utrolig morsomt :)

Tenk deg å lage en hvit t-skjorte til Emma med f.eks den grønne jenta-stempelet med teksten"storesøster" under og en med det blå stempelet til lillegutt med teksten "lillebror"

Nei, du å du så søte :)

God Helg

Lise sa...

Ja, de dumme knappenålene.. Det går ann altså? Kan ikke nåla på symaskinen da knekke?

Ja man blir rett å slett hekta når man først har begynt :P

Å det var ett godt tips! Tror nok det skal bli en "storesøster", "lillebror" body nå ja :D

God helg

Lise sa...

kjæmpe hærlig stoff :D å ikke minst så er du flink !
er ikke noe god på symaskin :/ det er som å kjøre berg ådal bane :D

klem

veronika Døli sa...

Wow Lise.. :P Flink du er om dagen :P Derfor jeg aldri ser no te deg! Haha..:P

Blir bra detta. Når gutta våres kommer :D

Anonym sa...

Ja, Lise ikke noe problem å sy over knappenålene så lenge du setter de andre veien, altså "innover" mot stoffet. Da blir som regel stinget akkurat over knappenålen. Av og til kan du selvfølgelig være uheldig at symaskin nåla treffer akkurat på knappnåla så den knekker, men du skal nok sy maaaaaaaaaaange mange meter for hver gang det skjer. Jeg syr en del å har vel knekt fire nåler i løpet av det siste året. Kan vel ikke si nå på det :)

Lise sa...

Jeg kjører vell egentlig berg og dalbane selv :P Men sengesett var faktisk ikke så vanklig!

Ja har var inne hele uka Vero, Emma er syk å for kaldt til at hu kan være ute. Holder oss inne til friskheten tar tak i oss igjen :)

Oj så flott :) Da sparte du meg akkurat for massevis av tid ! Gode tips hjelper! Ja nei noen nåler av å til skal jeg vell klare å overleve. hehe