torsdag 20. januar 2011

Ukens sunne middagstips, virkelig til å annbefale !

Nå skal jeg faktisk gi dere ukens middagstips, som er høydepunktet på menyen hos oss denne uka!

Denne middag er så utrolig lettvint å lage, enkel, grei å ikke minst sunn... Vi har denne minst engang i uka.. Men nå er vi også ganske flinke til å ha endel fisk, utrolig men sant :-) Selv om det kanskje bare er fiskepinner ;-)

Kjøp inn lakseskiver uten skinn å bein, ost, cremfresh og miks for ovnsgratinert laks!

 Legg de frossene lakseskivene i en ildfastform
 kok opp 5 del vann
 rør inn en boks med cremfresh
 hell oppi miksen

Å hell over de frossne lakseskivene

Man skal vell egentlig ikke ta ost over, men her i huset elsker vi å gratinere ting.. Burde prøves med ost over :-)

30 min i stekeovn

TADAA
 Poteter, gullerøtter, brokkoli og tyttebær ved siden av.. så har du den komplette middagen !


Emma spiser bestandig som en hest når vi har dette, spiser hvertfall en hel lakseskive om ikke mere :-)

Kom gjerne med ett middagstips til meg.. Lurer på om jeg skal ha en uke der vi prøver nye ting!

Tips/ ideer til hva det kan være ?

9 kommentarer:

Nenna sa...

Nam, så godt ut! :)

Fam. Lia sa...

Yummi!!!

Fru Jacobsen - Mitt herlige mammaliv sa...

Åh, det må jeg prøve :)

Lise sa...

Ja det er virkelig helt fantastisk, å gud å god samvittighet du får etterpå :-)

Iris sa...

Kjente jeg fikk litt dårlige minner her nå. Tror jeg av alle ting er allergisk mot laks!

Katrine Helen sa...

åh det så fantastisk godt ut! skal eg garantert prøve :)

veronika Døli sa...

Det der er bare vanvittig digg!!!! :D Det spiser vi ofte når vi er på besøk hos mmama og pappa :D

Lykkeliten sa...

Åå, det er så deilig!! Her i huset spiser ungene mest de dagene vi har laks til middag:) Prøver å få det til å bli 2-3ganger i uken ,men det er ikke alltid så lett;))

Denne må du også prøve....:
Kjøp slike laksefileer som er med sitron og pepper. Fjern skinnet, og skjær i terniner. Stek terningene i pannen med litt smør. Tilsett 1boks creme fraiche, 3ss soyasaus og litt salt og pepper. La det koke litt, så server med poteter og grønnsaker!

(Denne må vi alltid lage dobbel dose av, altså 8 fileer og 2bokser med CF for ungene spiser som om de aldri har fått mat før;)

Alltid kjekt med middagstips! Det er den tingen som er vanskeligst i hverdagen.. Er lett for å henge seg opp i et par retter, og lage de om og om igjen;)

Ha en nydelig fredag, klem♥

Kathrine sa...

Nammenam! Laks er en sikker vinner her i huset også :o) Men, har ikke prøvd med ost på toppen, men noteres til å testes ut en dag!