tirsdag 18. januar 2011

Å undervurdere sine barn!

Ja, noen ganger henger geipen lenger ned en buksekanten.

Man har kanskje litt lett for å undervurdere taleevnen å hva barna faktisk skjønner. Hvertfall i denne to års alderen når ordene kommer ett etter ett..

En aldri så liten hendelse jeg virkelig har lyst til å dele med dere!

For noen uker siden var vi til legen med Emma pgr. av astmaen, dette gikk selvfølgelig smertefritt.
Emma satt å tegna litt på lekebordet, siden vi først var hos legen tok han også en svangerskapskontroll på meg i samme slengen.. Jeg la meg opp på benken rolig å fredelig helt til legen skulle måle magen min med målebånd, da vet jo sikkert de fleste at man måler fra beinet som er litt under buksekanten. For at legen skulle finne riktig sted måtte han ta ned buksa mi litt.. Emma stiller seg på siden å sier:

DU MÅKK IKKE TA I TRUSA TIL MAMMAN MIN, DU MÅKK IKKE DET!

Det må innrømmes at det ble en rimelig klein stemmning, helt til han da skulle høre på hjertet mitt. Det fikk han hvertfall ikke lov til for  "DET ER MAMMA SIN PUPP, DU HAR EGEN PUPP"

Nå er hun i den perioden hun sier : Mamma er så feeeeeeit hu..
 (Hvordan jeg enn skal tolke dette? å hvor i det hele tatt kom det fra?)
og ikke minst har jeg en forstålig liten snuppe som sier i barnehagen "mamma er så sliten hu".

Lek å morro er også noe barn tar ganske lett..
Dette er også en liten stund siden, men hendelsen gjenntar seg støtt å stadig :

Øyvind passet på Emma mens jeg var en tur i byn å handlet inn litt "nødvendig" ting, som øyvind sier!
Jeg kom hjem der lå mine 2 kjære på alle fire å sa VOFF VOFF.. Så søtt tenkte jeg, helt til jeg ser Emma løfter det ene beinet å sier "TSSSSS".. Hunder må tisse mamma, sier hun så sått å voffer seg videre!

Har også fått kost meg i en stille stund...
Machende bleiepose til sengesettet som er til duttebabyn i manen til mamman min..(som emma så flott sier)

Tror kanskje jeg også har bestemt meg med guttenavn!

15 kommentarer:

Linn sa...

haha,barn sier de beste tinga da :D
så heeerlig!!

whitebite sa...

takk for kommentar inne hos meg!
så fint for da fant jeg denne fine bloggen din!
lo for meg selv her av legebesøket dere hadde;o) unger er herlige vesener!

Mette sa...

Haha eg ler meg forderva :D Mye artig som kommer ut :)
Tantungen min spurte meg engang : "Tante, har du melk i puppane?" Nei sier eg fint m ett litt flaut smil.. "koffor har du så store da?" Sa han så fint da :P Hehe.. Blei helt satt ut :D Sånne ting er viktig å skrive ned så en husker det :D

Mette sa...

Får vi vite kass guttenavn du tenker på?:D

Lise sa...

Ja det er rett å slett helt utrolig hva barn plutselig sier! Det er da man virkelig skjønner det ikke er noe av/på bryter :-)

Lise sa...

haha, ja ikke sant.. Helt utrolig :-) Tenkte å blogge litt om det i morgen ;-) navnet altså ;) Ta en titt innom da ;-)

Jatte sa...

HAHAHAHAHA, herlig Emma er♥
Barn sier utrolig mye rart å det er jo ganske festlig også da!

Takk for koselige ord på min blogg, å koselig at du ville delta på give away!

Ha en fin Onsdag,
Klem Jatte♥

Lise sa...

Ja hu sier mye rart :-P

Bare hyggelig det, jeg krysser fingrene :-)

Fortsatt en fin dag videre..

klemmer :-)

http://www.ninasskatter.com/ sa...

Så koselig:)

Iris sa...

Disse småtrollene sier og gjør mer enn en skulle tro. Sier det de tenker og i det hele tatt. Kan bli mange morsomme situasjoner ut av det =D
Dog litt mindre gøy når du stadig får høre det 20 år senere :p

Fru Jacobsen - Mitt herlige mammaliv sa...

Så herlig da :) og ærlig ;)

Så flott header du har laget deg ;)

Silje sa...

Hehe, så herlig da! <3
Og det er jo så sant det hu sier :P

Ha en fin kveld videre :)

Little angel lost sa...

hahahahaha *latterkrampe*! :D Så herlig! Utrolig hva barn får med seg ja, og hva de får seg til å si :D Så utrolig herlig i grunn! :D



Og wow, du har laget bleiepose! Så flink du er!! Den var kjempe søt! :)
Hvordan stoff har du brukt på innsiden?

Fru Mæla - Mer enn bare ord - sa...

WOW!!

SÅ flink du ert til å sy!!! Jeg får det IKKE til! :P Jeg skulle hatt noen til å sy "hahoene" som vi skal gi til Thea (http://gfx.dagbladet.no/labrador/102/102465/10246518/jpg/active/960x.jpg) - tar du imot bestilling eller? :P

Lise sa...

ja de får seg til å si de rareste ting :-)

Stoffe er ett strech aktig type, noe de hadde på salg som jeg røska med bare :-)
Var faktisk utrolig lett.. Tørr ikke bevege meg ut på noe annet en rette strekker enda :D

Det skal jeg nok klare Rebekka :-) Da finner jeg stoff vettu :-)