søndag 6. februar 2011

2 lette og ikke minst fornuftige hverdagstips!

Det er egentlig så lite som skal til, ikke koster det noe mere enn vandlig heller. Men som sagt har denne graviditeten gjort meg "syk" eller rett å slett "frisk" i hode med tankegangen på matveien!

Feks. SALT.. Har egentlig bare lukket ørene når folk har begynt å snakke/ debatter / artikler om hvor mye salt vi egentlig får i oss... Å hvor bra dette ikke er osv.. Nå har vi faktisk begynt med HIMALAYASALT her hjemme! Det er helt identisk smak som vandlig salt, men mindre som skal til for å få den salte smaken. Å ikke minst mye sunnere! Ikke koster det noe mer å gjøre den lille endringen som skal til heller! Dette er virkelig til å annbefale! Jeg kan banne på at alle som er opptatt av kosthold osv. de bruker himalayasalt..

Du finner det på noen utvalgte butikker ( som feks. meny og coop). Alle helsekost butikker selger også saltet.. Men altishop har nå veldig gode rabatter, å jeg har bestillt en hel haug herrifra.. Går jo aldri ut på dato heller omtrent! Litt vansklig å finne frem på nettsiden spør du meg.. Så legger linken som er dirkete over innlegget!


En annen ting er de berømte GOJI bærene, må si jeg syntes smaken av det første bæret var litt spesiellt. Men nå knasker jeg det sammen med nøtter o.l. også veldig godt å ha i yoghurt.. Emma spiser på de hele dagen.. De falt hvertfall i smak på den fronten :-) Å bærene inneholder 18 aminosyrer (eller hva det nå heter) å er virkelig sunne  å bra for kroppen :-) altishop har også masse rabatter på GOJI bærene. Link lille på toppen..




Nå har jeg finni frem synåla mi å skal sy på øyne og tenner på de 9 monsterbuksene jeg strikket i fjord.. Kanskje på tide å få brukt de føre vinteren er omme :-) I morgen skal jeg virkelig fortelle dere en litt pinlig historie om meg selv å det å IKKE være forberedt.. Denne gangen skal jeg tilslutt snakke om erfaring ! Ha en flott søndagskveld videre alle sammen! :-)

11 kommentarer:

Divamamma sa...

Takk for tipset :-)

Divamamma sa...

Takk for tipset :-)

Lise sa...

bare hyggelig, jeg får masse tips fra deg også.. i morgen er det torsk som står på menyen her ;-) hehe

Katrine Helen sa...

kjempe brae tips! skal definitivt kjøpe himalaya salt, og teste goji bærene:)

Ha en fin kveld :) eg skal kose meg med første episode av fangene på fortet:)

Grysom sa...

Hei lise..
jeg brukte saltet helt til jeg undersøkte litt grundigere hvor d kom fra og om det faktisk er anderledes en vanlig salt.. merk min ksuffelse da jeg fra flere kilder fik vite at det ikke var d..
her er en link til en som kan litt.. kanskje du kunne tenke deg til å lese.. nå er ikke dette min eneste kilde alstå men han skriver så det er lett å forstå :)

http://skepsis.no/?p=903

Størstepia sa...

Så spennende med nye tips!!
Det himalayasaltet skal jeg se etter i butikken denne uken:-)!

Ha en flott ny uke!
Klem fra størstepia

Mette sa...

Takk for tipsa !:)
Er det tørka bær det der?:)
God søndag til dere og !
Klem

Little angel lost sa...

Takk for tipsene! :D Skal prøve saltet ja!!! :)

Therese sa...

Takk for tips :) kom gjerne med flere om du har! ;)

M =) sa...

Ville bare tipse om at Himalayasalt kan kjøpe på diverse innvandrerbutikker også - ofte til en billigere penger enn helsekosten! ;)

Lise sa...

Ja goji er tørket bær, litt sær smak med engang, men er faktisk veldig gode å ha i nøtteblandinger, frokostblandinger osv..

da skal jeg jaggu sjekke neste invandrerbutikk.. Men er faktisk ikke så gæærn å bestille fra altshop heller.. Trodde det kom til å være svindyrt, men nå har de jo masse tilbud :D