fredag 4. februar 2011

Da var ny vogn i hus :-)

ÅÅh jeg husker det var så mye styr, forum blei laga, jeg blei hengt ut på nettet osv. når jeg var med på Unge mødre.

De var nemmelig med å filmet når vi kjøpte vogn, å jeg valgte da den vognen jeg syntes var flottest (hvem gjør ikke det egentlig?).
 Men alle som så på var jo ikke i butikken å fikk den informasjonen vi fikk når de så klippet å redigerte, altså det du IKKE ser på tv!

Valget falt hvertfall på  Emmaljunga Lucky Summer Limited Edition. Som faktisk ble BEST I TEST det året. Den veier kun 9 kilo å lett å ta inn å ut av bil, noe som var veldig lurt for meg, siden jeg tok keisersnitt med Mae :-)

Denne skal så klart bli brukt om igjen nå som lillegutt kommer, var så strålende fornøyd med den.

Men over til det dere nå kan "disse" meg for er den splitter nye VELTEPETTER som har kommet i hus :-)

Altså Quinny freestyle XL comfort!

Men jeg syntes den er kjekk, den skal ikke brukes til lillegutt med mindre jeg vet det er noe jeg skal som jeg bare kan klipse på maxicosi sete. Nei dette er den nye reserve vognen vi skal bruke til Mae. Hun sover ikke i barnehagen lengere så hun trenger jo så å si ikke noe vogn ( Har jo kjøpt søskenbrett til den andre) MEN barnehagen ligger ett stykke unna "sivilisasjonen" å man må da gå ett stykke, eller buss selvfølgelig. Nå er jeg så heldig å ha en svigermor som hjelper oss utrolig mye nå i byggeperioden å Mae eklser panno, som hun sier :-) En liten to åring kan ikke gå så langt, så derfor en resverve trille :-)

Vi har egentlig en Carera trille fra før, men værre skranglete vogn har jeg jaggu ikke vært borti, den knirker jo værre enn en gammal låvedør! PLUSS at med Quinny kan ungene både sitte begge veier! Å Mae å svigers pleier å gå å skravle :-)


Første trilletur med Mae 5 dager etter hun blei født. Jeg holdt på å svima av 10 meter etter vi hadde begynt å gå, men det er en annen historie :-)

(godt Øyvind jobber mye så han ikke kan se hva jeg legger ut :P )



7 kommentarer:

Fru Jacobsen - Mitt herlige mammaliv sa...

Jeg har hatt quinny vogna du snakker om og den velter sinnsykt fort... Det er ingen ting som skal til hvis de sitter fra deg, men sitter de mot deg er det en helt kurrant vogn....

Synes vogna deres er skikkelig stilig ;)

Kristine sa...

Mulig jeg har gått glipp av noe her.. Men hva mener du med Mae?? Trodde frøkna heter Emma jeg.. Hehe... Jeg er forsåvidt enig i dette med vogna, jeg valgte også en jeg likte utseende på selv om specsa var veldig viktig :) Har forresten hørt mye bra om quinny vogna:)

Nutte sa...

vi har quinny vogna til bolla her :) jeg er veldig førnøyd :) vi har prøvd hu begge veier å har ikke opplevd at den velta, å vi hadde å stellebag på styre... hu sitter mest mot oss da, for jeg liker å se hu å hu er fornøyd me det :D

veronika Døli sa...

Veldig kjekt med en ekstra vogn ja :D:D

Hørt mye positivt om den!

Haha husker det forumgreiene ja..:P Fy for ett styr :P:P

SØTT bilde av øyvind og emma :D

Lise sa...

Ja, tror nok jeg kommer til å være fornøyd.. Det er jo alltid ett eller annet å pirke på, å alle har jo også forskjellige meninger..

ja fytti Vero.. Forbanna forum!! hehe

Katrine Helen sa...

Var du mrd i unge mødre?? eg så jo på alle episodene når eg gikk gravid:) Husker episoden der dere skulle kjøpe vogn veldig godt:) og den er jo kjempe fin! Synes det var ganske morsomt at du trodde Eivind var homofil når du traff han, har vært i en lignende situasjon selv..hehe.

Lena Marie sa...

Det er så koselig å titte innom bloggen din!:) Hadde skikkelig sansen for deg når du var med i unge mødre også fødet jeg på samme sykehus like før programmet gikk, så det var ekstra spennende å følge med på den delen;)

Ville bare si at vi har vært veldig fornøyd med Quinny vogna, den er helt super og vi brukte den masse med bilsetet når mini var bitteliten. Praktisk vogn!

Håper dere får en flott uke!:)