søndag 27. februar 2011

En ekkel opplevese på ultralyd!


Hadde min siste time hos min kjære gynekolog, Hel  dås eller Heldaas som han så fint heter :-)
Takk gud for at det var der jeg var, for jeg svima rett av, la meg ned på benken å kjente kaldsvetta begynte å komme, svimel, ør å skikkelig uvell! Absolutt ikke noen god opplevelse.. Han tok jo opp ultralyden på dvd, men ble ikke mange minuttene siden jeg svima av, kan vell heller snakke sekunder.. Men det var jo som å se Emma!! Det er noe av det villeste jeg har opplevd! Har også ganske lavt blodtrykk så kommer mye ut av det også.. Når han målte nå hadde jeg 80/55 !! Å jeg silblør neseblod nesten konstant!


Er det også noe jeg ikke gleder meg til, er det denne TIKKENDE KLOKKEN å alle ledningene inn overalt på kroppen!


Etter denne timen har jeg "forsvunnet" flere ganger, å det er kjempe ubehaglig! Så i morgen er det til legen igjen.. Han målte snabben til å være 2700 gram nå, så 4 kg, eller rett under / over var ikke til å se bort i fra på denne ungen sa han! Utrolig flink lege å tar seg god tid.. Så nå er det opp på sykehuset for å ta nye røntgenbilder av bekkenet, som med Emma viste seg å være alt for smalt. Å hun veide 3700 ..



Det var faktisk min siste time, men Øyvinds første! Han har jo hatt hendene fulle å jobber på spreng for at vi skal få det fint å flott.. Legen har vært veldig på at han ikke må glemme at dette ikke skjer igjen, men vi er begge blitt enige om at det er sånn det må bli, å vi kommer til å få det mye bedre.. Ett valg vi har gjort sammen, å jeg gjør gjerne ting alene.. Mange kan kanskje mene dette er helt feil, men han er superpappa i mine øyne.. Skaper trygge, fine å ikke minst gode verdier for videre oppvekst o.l.  

Jeg kan virkelig ikke skjønne alle som syntes gravide er flott, fint å koslig!!! Jeg personlig har ikke hatt noen god opplevelse verken med Emma sin graviditet eller denne.. Å er det noe jeg prøver å tenke, snakke å lure minst mulig på, så er det den feite kulen på magen.. Syntes virkelig ikke det er noe flott.. Jeg begynner å bli dritt lei!

Sånn da har jeg fått suttra fra meg, å mer om denne graviditeten skal dere slippe å lese mere om før sneipen har meldt sin annkomst.. :-)


Håper alle har hatt en strålende helg :-)


 Men jeg kunne jo aldri i verden klart meg uten!!!!

6 kommentarer:

Veronika sa...

Skjønner godt at det var en ekkel opplevelse- håper du slipper unna flere slike anfall av svimmelhet*klem* Jeg hadde det slik om jeg ble liggende for flatt med lillebror, så en pute eller tre er deilig:) Ønsker deg lykke til i morgen.

Anne-Marthe sa...

Godt det ikke er så veldig lenge til nå da:) Fin blogg du har:) Legger meg til som følger hos deg;)!

Klem

Little angel lost sa...

Huff, så ekkelt, og ikke minst ubehagelig. Håper du slipper unna flere slike opplevelser den siste tiden!

Lykke til hos legen i morgen :)

marita sa...

Huff, det høres fryktelig ekkelt ut. Lykke til hos legen imorra, og på måling av bekkenet etterpå :)

Linn sa...

Gode gud,hørtes fryktelig ekkelt ut ja :(
Får håpe du slipper mer av dette!
Og at dagene mot den store dagen går fort :)

Kine Elisabeth Kaarstein sa...

huff det hørtes fryktelig ekkelt ut ja !
lykke til videre i svangerskapet..
og helt enig med deg jeg syntes heller ikke at det er så fint og flott og gå gravid.. jeg hadde dårlig opplevelse begge svangerskapa mine jeg også.. første svangerskap spydde jeg av meg ti kg og andre svangerskapet spydde jeg av meg 17 kg...

spydde i 9 mnd begge gangene :(

så herlig bilde av snuppen og superpappa'n ;o)