onsdag 2. februar 2011

Jeg har alltid hatt min tvil, MEN...

Tror denne graviditeten har gjort meg sprø, har bestandig vært glad i "feit" mat, altså all muligens drit å snop. Nå klarer jeg det bare ikke lengere. Nå går det bare i masse grønnsaker, FISK ikke minst, lyst kjøtt, potetene er kuttet ut, lite pasta osv. MEN jeg er absolutt ikke på slankærn, jeg bare klarer ikke "feitans mat" lengere. Så i stad fikk jeg en liten impuls, nå skal jeg prøve lavkarbo brød!!!Jeg har alltid hatt min tvil på disse lavkarbobrøa. De ser jo helt utrolig deilige ut, men smaken pleier liksom ikke bestandig å være den samme slik det ser ut! :-)

Nå tok jeg meg selv til mot, utrolig enkelt. Brødet skal ikke heves engang. Å dette var fantastisk saftig og godt brød! Har du ennå ikke prøvd det, er dette HVERTFALL til å annbefale :-)

Man tar det tørre oppi det våte, rører rundt. Smeller deigen i forma, nederste rille på 180 grader i 55 min.
  (Å alle ingrediensene finner man i butikkhyllene)

                             Skjær opp å ta på ost, å en aldri så liten Mikkemus paprika! NAAAAAAM..


 Jeg tror faktisk dette er ett av de beste brøa jeg noen gang har smakt! Nå skal det bakes å frysa skal fylles!
Trykk på bilde for å se oppskriften bedre :-)


Kom gjerne med baketips / middagstips.. er i prøvemodus for tiden! :-)



14 kommentarer:

Størstepia sa...

Det så kjempegodt ut!! Men har du oppskriften et sted? Har lyst å prøve meg på dette altså!!

Ha en flott onsdag!
Klem fra størstepia

Katrine Helen sa...

Da er du heldig! Jeg la på meg forferdelig masse i min graviditet pga lysten på alt det feite, og så kraftig bekkenløsning at eg ikke kunne bevege meg så mye. Det er en veldig dårlig kombinasjon..hehe.

Brødet ser kjempe godt ut! har du oppskriften? :)

Mette sa...

Hehe..Så artig :D
Kansje brødet må prøves her i hus og :) Såg veldig godt ut ! !NamNam !
Klem

Anonym sa...

Så deilig! Driver med lavkarbo selv, men det brødet jeg bakte smakte ikke godt. Kan du være så inderlig snill og legge ut oppskriften på brødet? :)

Ha en god kveld! ^^

Little angel lost sa...

Smaker det godt alstå? Vel, da er det kanskje vært å prøve det :)
Hvilken oppskrift bruker du? :)

Therese sa...

Hva er oppskriften du brukte da? :)

Lise sa...

Ja det brødet må dere bare prøve! Helt fantastisk godt.. Da har jeg lagt til oppskriften :-) Bare å skrive ut bilde å lime det i permen ;-) Det går forresten ikke ann å misslykkes på dette brødet! hehe.. enkleste jeg har vært borti!

Camilla sa...

Nam nam nam!!!! Gjett om det er dette brødet jeg skal teste ut neste gang a! Ser skikkelig godt ut. Jeg har tross alt kuttet ut alt av kjøpebrød i min husmorånd. Så dette er neste på listen! Takk for tipset. Hver gang du baker noe kan du gjerne gi meg en heads up. Jeg er bestandig ute etter nye fristende oppskrifter.

marita sa...

MM.. brødet såg faktisk veldig godt ut :) Misunna deg at du har lyst på skikkelig mat i graviditeten, eg har berre lyst på snop om dagane..

Iris sa...

Det der så ikke feil ut! Går også ann å lage scones med masse av det samme i + tørka frukt og nøtter. Nam nam

Therese sa...

2. februar 2011 09:15, her:

Nå har brødet akkurat blitt avkjølt, og det var et fantastisk godt brød!
Dette skal definitivt bakes flere ganger, ja.

*takker og bukker for oppskrift*

Vet du forresten om brødet egner seg til frysing? :)

salige lavendel sa...

Det så godt ut.

Nenna sa...

hehe.. mikke mus!! :D

Lise sa...

Ja glad det gikk denne veien den gangen her.. Med Emma la jeg på meg gode 33 kilo, å Øyvind sa jeg ikke så feit ut ?? hmmm.. hehe