onsdag 30. mars 2011

Har man husket alt ?


Det er jo på tide å få pakket denne berømte sykehus baggen.. Men hva trenger man egentlig ?

Husker selvfølgelig noe fra sist, men det meste har gått i glemmeboken.. Denne gangen skal jeg hvertfall ta med ammeinnlegg, med Emma kom hjem hjem med to putetrekk i bhen som jeg fikk stjelt med meg fra sykehuset så jeg ikke skulle være klissvåt etter 2 minutter... Ikke skal jeg amme noe særlig denne gangen heller, hadde ett enormt luksusproblem og Emma tok heller ikke flaske, var utrolig slitsomt.. Men morsmelk skal det nok bli, bare ikke via pupp :-)

Så noen tips til hva man burde pakke ned ?

Har hatt noen reale vaskedager nå, det meste er vasket å klar for strykejærnet.. Kom over denne søte pysjen på Lindex for en stund tilbake..

 Har også ny legetime i morra med ultralyd for å måle vekt og lengde på babyen, kanskje det blir keisersnitt likevell.. Spennende å se..

33 kommentarer:

Nina sa...

Nå smiler jeg her,jeg måtte bruke kluter som ammeinnlegg på sykehuset,hadde ikke tenkt på det jeg...

Jeg skal heller ikke amme,for et styr det ble sist...

Katrine Helen sa...

Store romslige og behagelige klær, boksere, shampo, balsam og såpe, div toalettsaker, kamera, mobillader, reiseklær til småen, tøffler/slipperser, ammeinnlegg, ammebh, drikkeflaske, teppe. Glemmer du noe så er det ingen krise, Øyvind kan jo ta det med senere.

Masse lykke til når ting begynner å skje:)

Gravid bildene dine er nyydelige forresten :)

Tove `blogg verden sa...

Det jeg har hatt med meg: tøfler /slippers, morgenkåpe, joggebukse, ammetopper, ullvangsokker, gode store truser, lesestoff, mobil og lader, camera og lader, et sett reise hjem sett til babyen ( har ellers lånt klær på føden og bleier og alt det fikk vi der jeg lå) ! Bilstolen klar i bilen og et deilig babyteppe. Smokk (selv om de ikke vil at man skal begynne så fort med den).
Kommer jo litt an på hvor lenge du blir på barsel da? om du skal kjapt hjem igjen så trenger du ikke så mye med deg...
Masse lykke til i dagene som kommer! Kjempespennende : )
klem Tove

Tove `blogg verden sa...

og toalettsaker så klart ; )

Ragnhild sa...

Jeg begynte nylig å følge bloggen din, lurer på når du har termin?

Veronika sa...

Nydelige bilder dere har tatt!! Nei, hva du bør ta med....vel kan jo fortelle hva som står øverst på listen min;) ullsokker, ullue og deilig ullteppe til lillesøster, slike ting som lillebror behøvde for å få opp kroppstempen det første døgnet. Ønsker deg lykke til:)

Ena sa...

Har vært innom bloggen din noen ganger i det siste, og legger meg til som følger :)) Følger nr 100 ttil og med!
Masse lykke til med pakkingen!
Klem fra Ena

veronika Døli sa...

Lise har termin neste søndag =) 10 april! VÆÆ ikke lenge til..:)

Og snuppa, husk FØNER!! Om d blir vaginal fødsel <3

Grysom sa...

får jeg spørre hvorfor du ikke vil amme når du har melk?
jeg både amma og pompa til minste mann var 6.5 mnd å fy for en jobb å gjøre begge deler..

Anette sa...

Du skal ikke amme, men gi morsmelk? Skal du pumpe deg i ett sett? Er det ikke da lettere å amme? Just asking ;)

Ta med deg joggebukse, t- skjorter og ammebher+innlegg. og toallettsaker så kommer du langt ;).. og crocs ;p

Da jeg lå på sykehuset savnet jeg babyklær, Oliver var ganske stor da han ble født (4390)så de hadde enten alt for små klær eller altfor store klær der, så brukte egne bodyer til han ;)

Ha en fin dag :)

Marthe sa...

Hei! Jeg strikket etter din oppskrift på monsterbukse tidligere. Og nå skal jeg på'n igjen, men finner ikke oppskrifta. Kunne du vært en engel å lagt ut? :)

Mari - mamma til Emil sa...

Hehe, den pysjen er bare helt hærlig. Vi har den til Emil også :) Sykehusbaggen ja, gud så mye unødvendig jeg hadde med der. Det som uten tvil ble brukt mest var litt fine og behagelige koseklær, hadde et lite behov for å føle meg litt fresh vertfall, basic topper, litt toalettsaker, crocs og ammekoppene. Sånne kopper som du bare legger inni bhen så samler all melken seg der. Ikke særlig sexy, men hadde aldri klart meg uten :) Masse lykke til i tiden fremover Lise! Venter spent på oppdaatering :)) Klem fra meg

3hjerter.com sa...

så nydelig bilde :)

Hvorfor skal du ikke amme? Trenger ikke svare om du ikke vil..

jeg hadde med alt for mye i fødebagen, men det var fordi jeg var innlagt en stund i forkant, og ikke helt visste hvor lenge ble værende denne gangen.. :p

Lady E sa...

Ønsker deg masse lykke til når dagen er der =)

Ser andre har kommet med masse forslag for hva du kan ta med deg, så skal ikke komme med min liste i tilegg. Den er go og lang.. hehe. Jeg er alltid berett.

Sender fødestøv til deg.

Trine T. sa...

Jeg hadde vaskekluter i BH'en da jeg dro hjem fra sykehuset. Det verste var egentlig at vi måtte ta ferge så det ble en del rare blikk på mine relativt firkantede pupper ;-) Ikke absorberte de noe særlig godt heller!

Lurer litt på om det er ting på gang her? Siden du ikke har skrevet siden onsdag?

Lykke til:-)

mammaKine sa...

Så spennende! Nå begynner det virkelig å nærme seg. Kjempefint bilde :-) Klem fra Kine.

Anonym sa...

Herlig bilde av dere! :D

Husk mobil lader, kamera, gode truser og romslige klær, ammebh og innlegg. ;)

Syns det er synd at du på forhånd har bestemt deg for å ikke amme.. Som oftest så går det lettere med barn nummer 2. Masse lykke til med det du har i vente! :)

Anonym sa...

lykke til med fødsel når den tid kommer :-)
monsterbukse er d hun frumaela.com som har lagt ut...jeg har ikke sett den her inne..

Kristine sa...

Har Lise født nå?? Lenge siden vi har hørt noe her!! Jeg er spent :)

Kine sa...

Nå tipper jeg du har fått bebbisen,jeg!:)
Fin blogg du har, lykke til :)

Little angel lost sa...

Ser at du har fått masse gode tips over her :) Jeg hadde med meg for lite klær i bagen jeg, for trodde jo jeg kom til å reise hjem etter 2 eller 3 dager. Men den gang ei, måtte bli en hel uke. (pga svangerskapsforgiftning og høye leververdier). Men hadde heldigvis en samboer som hentet mer klær til meg, så det var ikke noen stor krise. Bor bare 45min fra sykehuset med bil :)

Snart har du termin. Så spennende! Masse lykke til med fødselen! :)

kristine sa...

Godt det er flere av oss, jeg har heller ikke planer om og amme. pumper meg og gir flaske og eventuelt krise-pupp når det blir krise. Da får jeg også ite hvor mye/lite melk jeg har, hadde maks 40 ml til sammen i begge puppene forrige gang da vesla var 4 uker... så langt ifra nok... Og hun har faktisk vært mindre syk enn andre som har fått pupp i opptil et år, så det blir super barn av flaske barn og=)

Iris sa...

Hei! Håper alt går bra med dere alle :)

Katrine Helen sa...

Er en stund siden du har skrevet på bloggen nå. Begynner automatisk å lure på om lillebror kanskje har kommet til verden?:)

Veronika sa...

Her var det veldig stille, håper alt står bra til hos dere! Klem fra Veronika

Mitteminda sa...

Bli en Buzzador!


De trenger flere småbarnsforeldre de forskjellige kampanjer. Bli en Buzzador du også.


En Buzzador...
-er en nysgjerrig person
-liker å være først til å prøve nye produkter og tjenester
-er en sosial person med et stort sosialt nettverk
-liker å diskutere med vennene sine

Hva gjør en Buzzador?
-får invitasjoner til kampanjer for produkter eller tjenester
-leser informasjon og melder seg på kampanjer på internett
-mottar kampanjepakke
-tester selv
-diskuterer med vennene sine, sprer kunnskap og deler (som oftest) ut vareprøver dvs. buzzer
-rapporterer etter buzzingen ved å sende inn "lynrapport" og bilder
-rapporterer inn erfaringene sine om kampanjen og produktene på nettet
en hel del Buzzadorer sprer også budskapet via bloggen sin, på forum, Twitter, Facebook, Myspace og andre kanaler.

Hvorfor blir man en Buzzador?
-man liker å prøve ut nye produkter og tjenester
-man liker å diskutere med vennene sine
-man vil påvirke utviklingen av nye produkter

Her er en lenke dere kan følge:
http://www.buzzador.com?refstr=Mitteminda



Er ingen forpliktelser!

Tori sa...

SNART en måned siden sist innlegg, har du fått baby siden sist kanskje? spent :)

Unni sa...

Heia...
Har knøttet kommet? Håper alt står bra til...

Hilsen Unni

Bente sa...

Gode behagelige klær som ikke strammer:)ikke tiden for tights de første dagene ;) da bør man ha laaang skjorte over.hehe. Og litt god hudpleie er kjekt å ha med.Litt egenpleie.
Spennende tid:)

marita sa...

Det har vert stilt her så lenge.. savna å lese bloggen din :) Håper den lille har komt, og at dere kosa dere masse :)

kjolberg sa...

Gratulerer Liiiiise :D

christina kuipers sa...

Hei=)

Tenkte å tipse deg om ungmor.no, et nytt nettsted bare for unge mødre! titt innom ,delta, og om du liker konseptet spre ordet!

jeg har jobbet masse med å stappe siden med info, men det viktigste blir å skape et sted der unge mødre(som meg selv) kan snakke med hverandre!

Mvh Christina

Fru Mæla - Mer enn bare ord - sa...

Lise har ikke nett derfor får hun ikke oppdatert bloggen :)